close

How Long Will I Love You - Artwork.jpg.client.x675  

 

(單曲版MV,電影版MV不知為啥不能看= =)

 

延續Your Song的成功模式

Ellie這次是翻唱1990年水男孩合唱團的經典單曲How Long Will I Love You

這首歌被選為2013年英國慈善募款活動Children In Need的theme song

在英國金榜最高排到第3名

此外還收錄在電影About Time(真愛每一天)的原聲帶裡

是一首簡單動人的小品情歌

 

愛你多久? 當然是長長久久!

附上本人的拙劣翻譯哈哈,這可是之前就講好的啊XD

 

How Long Will I Love You?  愛你多久?

 

How long will I love you?

As long as stars are above you,

And longer if I can

 

我會愛你多久呢?

 

只要星星依舊還在天空中閃爍

我就會一直愛著你...

 

 

How long will I need you?

As long as the seasons need to

Follow their plan

 

我會需要你多久?

 

就像四季也需要不停的輪轉那樣

年復一年...

 

How long will I be with you?

As long as the sea is bound to

Wash upon the sand

 

我會陪伴你多久?

 

就像海浪必定會拍打在沙灘上那樣

無時無刻...

 

How long will I want you?

As long as you want me to,

And longer by far

 

對你的渴望會有多久?

 

只要你願意

當然是長長久久...

 

How long will I hold you?

As long as your father told you,

As long as you can

 

我會擁抱著你多久?

 

只要你的父親允許

我們可以一直下去,直到永遠:)

 

How long will I give to you?

As long as I live through you,

However long you say

 

我會為你付出多久?

 

只要你還在我的生命之中

多久我都願意

 

How long will I love you?

As long as stars are above you,

And longer if I may

 

我會愛你多久呢?

 

只要星星依舊還在天空中閃爍

我會盡我所能,一直愛著你...

 

 

How long will I love you?

As long as stars are above you,

 

我會愛你多久呢?

 

就像星星依舊在天空閃爍那樣...

 

(非演唱,是電影版MV裡的最後一段話)

We're all traveling through time together

Every day of our lives

All we can do is do our best

To relish this remarkable ride

 

我們一起度過這段時光

日復一日

 

而我們所能做的就是

盡可能地享受這段不可思議的旅程

arrow
arrow

    David 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()