close

Taylor-Swift-awards-AP  

 

得獎感言:

I want to thank the fans for the last 10 years and recording academy for giving this unbelievable honor. I want to thank all of my collaborators who you see on the stage. Mostly I want to thank my co-executive producer Max Martin who has deserved to be up here for 25 years. And as the first women to win Album of the Year twice I want to say to all the young women out there: "there are going to be people along the way who will try to undercut your success or take credit for your accomplishments or your fame." "But if you just focus on the work and you don't let those people side track you, someday when you get to where you're going." You'll look around and you'll know that it was you and the people who love you that put you there and that will be the greatest feeling in the world.

Thank for this moment!

 

中文:

首先我要感謝錄音學院給予我這麼不可思議的榮譽,以及10年來不斷支持我的歌迷們、跟我一起站在這個台上的合作歌手們。

再來我最要感謝的是我的共同製作人Max Martin,你25年來從未在此缺席過,這獎是你應得的。

對於成為首位贏下2次年度專輯的女歌手(以lead artist身分)這件事,我有一些話想對全世界所有的年輕女性說:

"在通往成功的路上,總會有人想要試著讓妳一敗塗地,甚至是剝奪妳得來不易的成就與名利..."

"此時的妳,若能專注在所做的事情上,不被旁人所影響,那麼接下來等著妳的,就是成功。"(這段意有所指XD)

"最後看看妳的四周,這時妳就會了解到:在這樣的成就背後,除了妳自己努力以外,還有那些愛妳的人們一路支持著

那種感覺絕對是全世界最棒的!" 

在此謝謝大家!

 

"She lost her...

But she surpassed herself 

And somehow that is 1989."

 

 

女孩雖失去了她

但她藉此超越了自我

而這,就是1989。

 

The greatest moment of a Normal girl has ever had.

 

*當我打下這段話的同時,電視上也很巧地播出I'm Not the Only One…

說句實話,不是要調侃Dianna或是怎樣

但也因為她在泰勒人生中,占有如此重要的地位

也才能催生出...這一切的全新改變

以及這樣完美的一張1989。

 

*有人說"1989不該拿年度專輯","因為她是泰勒才給她得獎"等等

老是以固有偏見帶入想法、總是為討厭而討厭...但那些人可曾有去觀察過她?

看看今天Ed跟Kendrick各自獲獎時泰勒的反應,她簡直比其他人還要高興勒

而當自己拿下年度專輯時,也是先跟Kendrick來個英雄惜英雄式的擁抱

畢竟能再度獲得這個獎,真的是相當相當地不容易。

 

如果還是這樣想...

好吧,那我只能說,這種人沒有欣賞音樂應有的"尊重",也還不夠了解泰勒這個人

以上。

arrow
arrow

    David 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()