close

03-Kendrick-Lamar-performance-grammy-2016-billboard-650  

 

此篇僅為練習翻譯之用。

this is for the true artist!

 

看完歌詞才知道

Kendrick唱這段詞的用意是在於控訴現今這個美國,並呼籲眾人要重視黑人族群的問題。

也難怪LL Cool J在典禮前曾表示這會是一段有"爭議性"的表演!

"He just spoke a little truth and people lost their mind"

 

 

 

"Untitled 3"

 

It's been a week already

Feeling weak already

Got me at peak, possibility of what could be

Situation is heavy, I've got to prove

On February twenty sixth I lost my life too

It's like I'm here in a dark dream

Nightmare, hear screams recorded

Say that it sounds distorted but they know who it was

That was me yelling for help when he drowned in his blood

Why didn't he defend himself? Why couldn't he throw a punch?

And for our community do you know what this does?

Add to a trail of hatred

Twenty twelve was taped for the world to see

Set us back another four-hundred years

This is modern day slavery

The reason why I'm by your house

You threw your briefcase all on the couch

I plan on creeping through your damn door and blowing out

Every piece of your brain

'Til your spine drip to your arm

Cut off the engine then sped off in a Wraith

I'm on the dash with my bible nigga

Had the vodka on the top

How come I can long time

How come I could make it popular?

Puff on what I want

How come I could make it popular?

Puff on what I want

See I'm living with anxiety

Giving up sobriety

Cussing with his sister

And playing with society

Justice ain't free

Therefore justice ain't me

Try and justify staying, obituary

Why you wanna see a good man with a broken heart?

Once upon a time, I go to church and talk to God

Now I'm thinking to myself

Hollow tips is all I got

Now I'm drinking by myself

At the end of Section Park

Caught you when you walk besides your house

You threw your briefcase all on the couch

I plan on creeping through your damn door and blowing out

Every piece of your brain

'Til your spine drip to your arm

Cut off the engine then sped off in a wraith

I said Hiiipower, one time you see it

Hiiipower, two times, you see it

Hiiipower, two times you see it

Conversation for the entire nation this is bigger than us

 

事件過後一個星期  (指2012年2月26日發生的Trayvon Martin槍擊案件)

我感到無能為力

情緒累積到最高點,各種想法不斷從腦中迸出

我必須得承認,現實就是如此沉重

 

2月26日,我也像是沒了生命一樣

不斷陷入這深深的噩夢之中...

 

聽說當時大喊的聲音被錄下

然後被變聲播出,但這遮掩不了醜陋的事實

我大聲求救,但那些人卻任憑他倒在血泊中死去

為何他們自我防衛就是犯罪? 連揍個一拳都不行?

 

對我們族群來說,你知道這代表甚麼嗎?

不過是加深彼此的憎恨罷了!

 

2012年的那天,你們讓全世界看見

400年前的歷史再度重演

在現代,我們依舊被奴役著!

 

而這就是我守在你家門外的原因!

當你正下了班,把公事包丟在沙發上的同時

我正計畫著如何爬過那該死的門,然後把你腦袋大卸八塊!

還要把脊椎插在你的雙手!

最後幹走你的勞斯萊斯,揚長而去!

 

喔對了,儀表板上要放一本聖經

手邊還要有伏特加助興

 

這就是為何我要讓嘻哈樂永久流傳!

這就是為何我要讓嘻哈樂更受歡迎!

炫耀你所想要的!

 

我要怎麼讓嘻哈樂更受歡迎?

去宣揚你的思想!

 

看見沒,我每天都如此焦慮難耐

哪裡還有心思冷靜下來?

 

這樣的痛我只跟酒精訴說

面對現在社會,再有滿腔憤怒,也要忍耐

 

伸張正義是要付出代價

但是,我也不能代表整個社會的正義

 

那,何不先試著為我們正名並加上碑文?

難道你還想看見一個好人為此傷心欲絕?  

 

某天我進了教堂,跟上帝聊些事情

從此,我就下定決心:

身上多帶些子彈防備

從此,我只想獨自酣飲

就在Section Park的最角落!

 

我瞧見你在家附近閒晃

公事包早就全丟在沙發上

於是我盤算著何時爬過那該死的門,然後把你腦袋大卸八塊!

還要把脊椎插在你的雙手!

最後幹走你的勞斯萊斯,揚長而去!

 

我曾說過:愛、榮譽、尊重,合稱嘻哈三原力!

現在再說兩次:嘻哈三原力! 可有聽見?

那我再強調兩次:嘻哈三原力! 最好給我記住!

 

我們應該談的是這個國家,而不僅僅只是你跟我!

-----------------------------------------------------------------------------

另附上1月表演的Untitled 2

Kendrick表示自己還有"一拖車"沒釋出的新歌,是由當時製作TPAB時挑選剩下來的素材

(也是一卡車那麼多)組合而成

並從中挑大約10首歌在一些電視實境秀上表演,至於會不會成為新專輯的素材? 就讓大家繼續期待吧!  

而從Untitled 3所呈現的感覺來看,個人對他下張專輯的質量還是相當有信心的

希望這次,不可以再錯過年專了!

 

*聽說今年有可能會跟J.Cole合作發行新專輯,敬請期待!

arrow
arrow
    文章標籤
    Kendrick Lamar Untitled 3 Grammy
    全站熱搜

    David 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()