close

Stay Stay Stay.jpg

 

 

The song "Stay Stay Stay" is a song that I wrote based on what I've seen of real relationships where it's not perfect. There are moments where you just so sick of that person and you get into a stupid fight and you know...it's still worth it to stay in it, you know, there's something about it that you can't live without and it says...you know, in the bridges says: I'd like to hang out with you for my whole life and I think that's probably the key to finding the one is you just want to hang out with them forever. ------------Taylor on writing Stay Stay Stay(via Red track-by-track)

 

這首歌的靈感是基於自己平常所看見的那些...並不那麼完美的真實戀情。總有些時候你會很討厭他,還因為某些很蠢的理由吵架、鬥嘴...但妳仍認為這段感情不可或缺'、值得長長久久,那不妨就堅持下去! 在這首歌的bridge裡有說到:"我決定,要你陪伴著我直到永遠!" ,所以我想這段敘述,很可能就是你如果想要有個能伴你一生的愛人,一個很重要的關鍵。 --------------------------泰勒談到關於Stay Stay Stay的創作想法(摘錄自Red track-by-track)

 

光聽前奏就覺得是很可愛的一首歌

但接在We Are Never Ever Getting Back Toether後面,感覺好像哪裡怪怪的zzz

不論歌曲情感上或聽感上都是

上一秒WANEGBT才在痛快分手,下一秒Stay Stay Stay就直接展望美好的未來@@

(老話一句:變心變得快,尤其是射手座女生)

 

提到展望美好的未來,這讓我想起那首相同性質,但經典許多的Love Story

或許,這首歌就是另一首悲傷歌曲的反面。

(提示:有可能是本部落格下一首會出現的歌曲)

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Stay Stay Stay   別走、別走、別走!

(隱藏訊息: Daydreaming about true love  幻想真愛來的那一天)

 

I'm pretty sure we almost broke up last night.

I threw my phone across the room at you.

I was expecting some dramatic turn-away, but you stayed.

 

我敢肯定,在那個晚上,我們差點就要說分手了

自己還將手機扔向房間另一頭的你

按照過往劇情,我期待這樣會讓你轉身離開,但你動都不動

 

This morning I said we should talk about it.

'Cause I read you should never leave a fight unresolved.

That's when you came in wearing a football helmet and said, "Okay, let's talk."

And I said,

 

我覺得,你應該要去想昨天我們為何吵架

於是隔天早上,我先開口:「我們應該來談談。」

 

然後你拿起一旁的足球頭盔戴上,說:「好了,現在可以談了。」

於是我說:

 

Stay, stay, stay.

I've been lovin' you for quite some time, time, time.

You think that it's funny when I'm mad, mad, mad.

But I think that it's best if we both stay.

 

「求求你,留下來,不要走。」

「我都跟你交往那麼久、那麼久、那麼久了…」

「但當我賭氣時,你卻覺得這很好笑、很好笑、很好笑…」

 

現在,我卻覺得堅持下去,是對彼此最好的選擇。

 

Before you I'd only dated self-indulgent takers,

Who took all of their problems out on me.

But you carry my groceries, and now I'm always laughin'.

And I love you because you have given me no choice but to...

 

遇見你之前,我的前任個個任性不受控

還會把所有過錯都推給我

 

但你,不僅幫我提重的東西,還知道我的笑點在哪

所以我好愛你,讓我毫不考慮就選擇…

 

Stay, stay, stay.

I've been lovin' you for quite some time, time, time.

You think that it's funny when I'm mad, mad, mad.

But I think that it's best if we both stay, stay, stay, stay.

 

留在你的身邊、你的身邊、你的身邊

 

現在我們已經交往那麼久、那麼久、那麼久了

你還是會覺得我生氣嘟嘴的樣子,很可愛、很可愛、很可愛

 

所以就一直保持這樣,難道不好嗎、不好嗎、不好嗎?

 

You took the time to memorize me:

My fears, my hopes, and dreams.

I just like hangin' out with you all the time.

All those times that you didn't leave;

It's been occurring to me I'd like to hang out with you for my whole life.

 

關於我的恐懼、希望以及夢想

你都肯花時間仔細去了解

 

而我,就一直愛這樣的你

 

因為你始終不離不棄的支持我

我決定,要你陪伴著我直到永遠!

 

Stay.

And I'll be loving you for quite some time.

No one else is gonna love me, when I get mad, mad, mad.

So I think that it's best if we both stay, stay, stay, stay, stay, stay.

 

拜託別走!

我發誓會愛你一輩子

因為鮮少有人能駕馭我的脾氣、脾氣、脾氣

只有你,才能讓我甘願留下來、留下來、留下來、留下來、留下來、留下來!

 

 

Stay, stay, stay.

I've been lovin' you for quite some time, time, time.

You think that it's funny when I'm mad, mad, mad.

But I think that it's best if we both stay, stay, stay, stay, stay, stay.

 

Stay, stay, stay.

I've been lovin' you for quite some time, time, time.

You think that it's funny when I'm mad, mad, mad.

But I think that it's best if we both stay.

 

別走、別走、別走!

 

現在我們已經交往那麼久、那麼久、那麼久了

你還是會覺得我生氣嘟嘴的樣子,很可愛、很可愛、很可愛

 

所以就一直保持這樣,難道不好嗎?

 

[Background:] That's so fun!

這一切實在太有趣啦!

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

或許本歌曲沒有所謂的實指對象,只是泰勒再次強調她本身對美好戀愛的憧憬。

 

Red專輯全翻譯/解析

 

1. State of Grace

2. Red

3. Treacherous

4. I Knew You Were Trouble

5. All Too Well

6. 22

7. I Almost Do

8. We Are Never Ever Getting Back Together

9. Stay Stay Stay

10. The Last Time

11. Holy Ground

12. Sad Beautiful Tragic

13. The Lucky One

14. Everything Has Changed

15. Starlight

16. Begin Again

17. The Moment I Knew

18. Come Back…Be Here

19. Girl at Home

arrow
arrow

    David 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()